Hankkeet, joiden toteutuksessa olemme mukana.
![](https://hyvinvointi.savonia.fi/wp-content/uploads/sites/16/2023/08/Hanke-smart-water2.png)
AMBITIOUS – Advanced Computing Continuum Solutions for Boosting Digitalization across European Regions
AMBITIOUS-projektin tavoitteena on luoda teknologinen infrastruktuuri, joka yhdistää ja puhdistaa dataa, tarjoaa analytiikkaa ja tekoälyllä tuettua ennustamista sekä turvallisia tiedonvaihtomekanismeja, mahdollistaen pk-yrityksille uusia toimintoja ja kaupallisia mahdollisuuksia.
Teema: Tietojenkäsittely- ja informaatiotieteet – Digitointi, Computing Continuum, 5G, Edge computing
Kesto: 1.10.2023 – 30.9.2026
Yhteyshenkilö:
Paola Kontro, 044 785 6934, paola.kontro@savonia.fi
![](https://hyvinvointi.savonia.fi/wp-content/uploads/sites/16/2023/08/Hanke-foodnutri2.png)
FOODNUTRI – kansallisen infrastruktuurihankkeen jalkauttaminen Pohjois-Savon alueelle
Tuotamme toimintamalleja ja palvelukonsepteja ravitsemukseen ja sen tutkimukseen liittyen.
Teema: ruoan ja ravitsemuksen tutkimusinfrastruktuurin kehittäminen
Kesto: 1.3.2023 – 31.12.2025
Yhteyshenkilö:
Jesse Honkanen, 044 785 5572, jesse.honkanen@savonia.fi
![](https://hyvinvointi.savonia.fi/wp-content/uploads/sites/16/2024/06/PTG.png)
Prepare. To. Gamify! Ecosystem Building
Arvioidaan kiinnostuksen tasoa peliteollisuuden ja pelillistämis-ekosysteemien kehittämiseen maaseutualueilla Suomessa, Ruotsissa ja Irlannissa.
Teema: pelillistämisen ekosysteemi
Kesto: 1.12.2023 – 30.11.2024
Yhteyshenkilö:
Sami Partanen, 044 785 6188, sami.partanen@savonia.fi
![Mieliteko-logo valkoinen keltaisella taustalla.](https://hyvinvointi.savonia.fi/wp-content/uploads/sites/16/2023/01/Mieliteko_logo_valkoinen_keltainentausta-300x300-1.jpg)
Työ ja mielen hyvinvointi – MIELITEKO 2.0
Hankkeen ytimessä on mielenterveyteen liittyvän työhyvinvoinnin edistäminen.
Teema: traumatietoiseen kohtaamiseen perustuva valmennus
Kesto: 1.8.2023 – 31.8.2026
Yhteyshenkilö:
Milka Kumpu, 044 785 5654, milka.kumpu@savonia.fi
![Älylasit.](https://hyvinvointi.savonia.fi/wp-content/uploads/sites/16/2022/04/AR_800x.jpg)
Vireo-tutkimushanke
Tutkimuksen avulla selvittää teollisten XR-sovellusten teknisiä- ja käytettävyysvaatimuksia, joita pilotoidaan erilaisissa teollisissa ympäristöissä.
Teema: XR-sovellukset
Kesto: 1.9.2023 – 31.8.2025
Yhteyshenkilö:
Ville Heiskanen, 044 785 6225, ville.heiskanen@savonia.fi
![Käsi ja peliohjain tummalla taustalla.](https://hyvinvointi.savonia.fi/wp-content/uploads/sites/16/2023/08/Hanke-good-gaming.png)
Streamfluence – Nuorten vaikuttamistoiminnan edistäminen striimitoiminnalla
Vahvistamme striimaamalla nuorten vaikuttamistoimintaa nuorisovaltuustoissa. Keskiössä ovat nuorten omat toiveet ja tarpeet toiminnan kehittämiselle.
Teema: striimaaminen ja digitaalinen sisällöntuotanto
Kesto: 1.1.2024 – 30.6.2024
Yhteyshenkilö:
Sami Partanen, 044 785 6188, sami.partanen@savonia.fi